Webinarium dotyczące współpracy z influencerami
Zapraszamy do udziału w webinarze dla Członków OIGPM, które dotyczyć będzie współpracy z influencerami.
Termin: 4 października 2022 r. o godzinie 11:00.
Czas webinarium: 45 minut.
W ostatnich miesiącach UOKiK skoncentrował swoją aktywność na weryfikacji treści i komunikatów zamieszczanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Konsekwencją tych działań jest m.in. postawienie przez Prezesa UOKiK zarzutu wprowadzania konsumentów w błąd zarówno samym influencerom ale także podmiotowi, którego produkty influencerzy reklamowali w sieci. Prezes UOKiK wychodzi bowiem z założenia, że przedsiębiorca, który wykorzystuje w swoich działaniach marketingowych treści publikowane przez influencerów może ponosić odpowiedzialność za te treści tak samo jak influencerzy.
W ramach webinarium prawnicy z Zespołu Prawa Konkurencji kancelarii DZP (Jarosław Łukawski oraz Marta Balcerowska) przybliżą stanowisko Prezesa UOKiK w ww. zakresie oraz omówią następujące kwestie:
1. Co sprawdza UOKiK i co wzbudza jego wątpliwości?
2. Czy każdy post w mediach społecznościowych jest reklamą?
3. Potencjalne sankcje za nieprawidłowe komunikaty.
4. Jak bezpiecznie oznaczać publikowane w mediach społecznościowych treści?
5. Na co zwrócić uwagę przy współpracy z influencerami?
6. Instatipy i Wytyczne UOKiK.
7. Sesja Q&A.
Webinarium kierowane jest zarówno do członków zarządów i prawników, ale także do osób z działów marketingowych członków Izby.
Spotkanie odbędzie się w formie telekonferencji z pomocą narzędzia zoom.us. Dostęp tylko dla osób zapisanych - poprzez udostępniony po rejestracji link.
Zgłoszenia prosimy przesyłać do: Joanny Gruszczyńskiej, joanna.gruszczynska@oigpm.org.pl do 3 października 2022 roku.