login:  hasło:

Promocja polskiej branży meblarskiej na targach w Sztokholmie.

27-02-2018

Przez 5 dni, wśród blisko 200 wystawców z ponad 60 krajów Polska Agencja Inwestycji i Handlu promowała polski sektor meblarski.

Na trwających od 6 do 10 lutego targach obecnych było 26 polskich przedsiębiorców, dla których rynek skandynawski jest szansą na rozwój eksportu. - Targi w Sztokholmie odwiedzamy drugi raz. Rynek skandynawski to dla nas szansa na poszerzenie wachlarza usług eksportowych. Podjęliśmy już współpracę z szwedzkim studiem projektowym "Form us with love" - powiedziała Natalia Marciniak z firmy MDD produkującej meble biurowe. Firma, która obecna jest już na 64 rynkach zagranicznych teraz swoje działania kieruje na rynek skandynawski. Nie bez powodu, gdyż rynek szwedzki uważany jest za europejski rynek perspektywiczny, który daje duże możliwości sprzedaży.

W ramach promocji polskiego sektora meblarskiego na stoisku narodowym Polska Agencja Inwestycji i Handlu zorganizowała briefing prasowy, podczas którego przedstawiono potencjał polskiej branży meblarskiej oraz polskiej gospodarki. Konferencję otworzył Ambasador Rzeczpospolitej Polskiej w Sztokholmie Wiesław Tarka. - Cieszę się, że polskie firmy zainteresowały się rynkiem skandynawskim, choć to trudny rynek wierzę, że nasi rodacy odniosą na nim sukces - powiedział Ambasador.

Z ramienia Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu zgromadzonych gości powitał Robert Zawadzki, Zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej odpowiedzialny za wdrażanie Branżowych Programów Promocji w PAIH. - Zapraszam wszystkie polskie firmy do skorzystania z naszego stoiska narodowego. Zachęcam do prezentacji swoich materiałów i filmów na stoisku narodowym - powiedział Zawadzki. - Stoisko może wam również posłużyć jako miejsce spotkań z kontrahentami. Czujcie się jak u siebie - dodał.

Specyfikę oraz potencjał polskiej branży meblarskiej przedstawił Michał Strzelecki, dyrektor Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. - Polska jest nie tylko europejskim, ale także światowym liderem w produkcji i eksporcie mebli - powiedział Michał Strzelecki (6. producent mebli i 4. eksporter mebli na świecie). Głównym odbiorcą polskich mebli są od wielu lat Niemcy. - Do Szwecji trafia zaledwie 4% naszego eksportu. Mamy nadzieję, że dzięki naszej obecności na tegorocznych targach w Sztokholmie choć po części uda się to zmienić - dodał.

Na podstawie obserwacji i rozmów ze szwedzkimi dziennikarzami możemy powiedzieć, że największym zainteresowaniem cieszą się ekspozycje designu i młodych projektantów. Szwedzcy klienci zainteresowani są minimalistycznymi formami mebli o stonowanej kolorystyce, bazującymi na naturalnych surowcach.

Polskie stoisko narodowe na targach w Sztokholmie zostało zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży meblarskiej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, którego celem jest promocja polskiej gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe, wpisujące się w obszary Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS).

Kolejne polskie stoisko narodowe zorganizowane będzie na targach ICFF w Nowym Jorku.