login:  hasło:

Poprawa nastrojów konsumenckich.

21-03-2016

Polepszenie nastrojów bieżącego wskaźnika koniunktury konsumenckiej (BWUK) w lutym 2016 r. o 5,4 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Oceny wszystkich składowych tego wskaźnika również były lepsze wobec lutego 2015 roku. Poprawiły się zwłaszcza te oceny, które dotyczyły obecnej i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 16,7 i 11,8 p. proc.).

Natomiast wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej, który opisuje oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje wśród konsumentów ukształtował się w lutym b.r. na poziomie minus 8,2 i tym samym wzrósł o 13,5 pkt. proc wobec lutego 2015 r.

Wzrost ten jest wynikiem polepszenia się wszystkich składowych tego wskaźnika, a w szczególności zmiany poziomu bezrobocia. W lutym 2015 r. wskaźnik ten wyniósł -31,0 a w analogicznym miesiącu bieżącego roku nastąpiło polepszenie o 21,6 pkt. proc. kształtując wartość tej składowej na poziomie -9,6 pkt. proc.

Na podstawie danych GUS można stwierdzić, że dawno nie było tak dobrych wyników w zakresie koniunktury konsumenckiej.

Powyższy materiał opracowano w B+R Studio.