login:  hasło:

Po wiedzę... do Ostródy.

18-09-2015

Międzynarodowe Targi Meblowe, które odbyły się w dniach 8-11 września w Expo Arena w Ostródzie, zadbały o bogaty program edukacyjny dla wystawców i odwiedzających. Cykl pięciu paneli dyskusyjnych przygotowała firma Promedia, a moderował je prezes firmy, Jerzy Osika.

„Skuteczny omnichannel, czyli jak optymalnie zintegrować sprzedaż tradycyjną z internetową” – to temat pierwszego z paneli dyskusyjnych, który rozpoczął się w samo południe pierwszego dnia targów. Po wykładzie wprowadzającym Mateusza Kowalczyka, PR&marketing managera w firmie i-systems, w dyskusji oprócz wykładowcy wzięli także udział: Cezary Kożon, prezes Fast White Cat, Kamil Zagórowski, prezes spółki 1Innosystems oraz Anna Zybura, marketing manager w Fabryce e-biznesu. Branża meblowa otrzymała jednoznaczny przekaz, że warto prowadzić sprzedaż zarówno w handlu stacjonarnym, jak i internetowym i dbać o spójność obydwóch kanałów sprzedażowych, począwszy od oferty i komunikacji marketingowej z klientem, przez politykę cenową, po oprogramowanie i logistykę.

Tego samego dnia, o godz. 15.30, uczestnicy targów mogli dowiedzieć się, jak odnieść sukces dzięki optymalnej współpracy między producentem i siecią handlową. Swym doświadczeniem dzielili się: Wiesław Kalinowski, dyrektor handlowy Klose, Tadeusz Respondek, przewodniczący rady nadzorczej w firmie Kler, Grzegorz Kalinowski, dyrektor handlowy w Libro oraz dr inż. Tomasz Wiktorski, właściciel B+R Studio. Dobre poznanie sieci detalicznej i jej potrzeb, znajomość własnych przewag konkurencyjnych, zdolności komunikacyjne, rzetelność biznesowa i ciągłe inwestowanie we własne umiejętności, to najważniejsze wnioski, jakie wynieśli ze spotkania przedstawiciele firm meblowych, chcących pozyskać sieci detaliczne, jako swoich klientów.

Design i marka, czyli atuty ułatwiające zyskać lepszą cenę, to  tematy przewodnie drugiego dnia targów. Rozpoczął go, o godzinie jedenastej, panel dyskusyjny pt. „trendy w wyposażeniu wnętrz – światowe trendy i polskie realia”. Światowe tendencje opracowane przez  agencję Fashion Snoops z Nowego Jorku, reprezentowaną w Polsce przez firmę Promedia, przedstawił w wykładzie wprowadzającym jej prezes - Jerzy Osika. W dyskusji nad poziomem polskiego wzornictwa wzięli udział: Anna Dubieniecka-Suszek, współwłaścicielka Suszek Design, Krzysztof Bogdanowicz design development manager w Impress Decor oraz Tadeusz Respondek, przewodniczący rady nadzorczej w firmie Kler. Można było odnieść wrażenie, że mimo iż nasi projektanci czerpią inspiracje z różnych, niezależnych źródeł, tworząc niepowtarzalne, oryginalne i doceniane także coraz częściej zagranicą projekty, to często nawiązują do globalnych trendów (jak np. ekologia), które wynikają ze zjawisk społecznych obecnych także w Polsce.

Zaraz potem, o godzinie 12, rozpoczął się panel dyskusyjny pt.: „Jak wykorzystać potencjał współpracy między projektantem, a producentem, by zyskać przewagę konkurencyjną dzięki atrakcyjnemu wzornictwu”. W gronie ekspertów, uczestników spotkania, zasiedli: Leszek Raniewicz, prezes firmy Amann, Jarosław Szurpicki – senior product manager i Maciej Melwiński – product manager marki Bydgoskie Meble w firmie IMS, a także Tadeusz Respondek z firmy Kler, Krzysztof Bogdanowicz z Impress Decor i dr inż. Tomasz Wiktorski z B+R Studio. Rosnące zapotrzebowanie na usługi projektantów, konieczność stworzenia zrzeszającego ich podmiotu, np. izby, by łatwiej można było do nich dotrzeć, orientacja na potrzeby klientów w procesie kreowania produktów oraz poszerzenie możliwości twórczych dzięki technologii, to zagadnienia, którym poświecono najwięcej uwagi.

Ukoronowaniem dnia  był temat „jak stworzyć markę w  branży meblowej”, który o godzinie piętnastej rozpoczął swym wykładem Jerzy Osika z firmy Promedia. W dyskusji panelowej wzięli udział: Leszek Raniewicz, prezes firmy Amann, Marek Adamowicz, dyrektor Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, Marek Hryniewicki, redaktor naczelny miesięcznika „Biznes meble.pl”, Tadeusz Respondek z firmy Kler oraz Joanna Sosnowska – Cecuła, business manager w Concordia Design. Jasne sprecyzowanie grupy docelowej, czytelna, indywidualna strategia marki opartej na wartościach i uwzględniającej społeczną odpowiedzialność biznesu, spójna komunikacja, wykorzystująca nowoczesne media oraz uwzględniająca specyfikę różnych rynków, to zdaniem rozmówców, kluczowe warunki budowania silnej marki.

Targi w Ostródzie kolejny raz udowodniły, że są źródłem cennej biznesowej wiedzy. Już dziś warto zaznaczyć w kalendarzu termin najbliższej edycji targów, która odbędzie się w dniach od 6 do 9 września 2016 roku.